Najnowsze zdjŕcia
w galerii
Ostatnie
osi▒gniŕcia

Forum

Świętopełek

Poniedzia│ek, 05 Stycze˝ 2009, godzina 18:27
Zak┼éadam ten temat, poniewa┼╝ zniesmaczy┼é mnie pewien artyku┼é w najnowszym (styczniowym) ┼Ťwi─Ötope┼éku. Kto┼Ť poleca┼é w nim blog, na kt├│rym mo┼╝na znale┼║─ç pe┼éno wulgarnych tekst├│w i nagie zdj─Öcia, wychwalaj─ůc za "kontrowersyjno┼Ť─ç".
Mo┼╝e jestem jaki┼Ť dziwny, mo┼╝e staro┼Ťwiecki, ale czy tylko ja mam wra┼╝enie, ┼╝e takich tre┼Ťci nie powinno si─Ö zamieszcza─ç w gazetce szkolnej? Czy je┼Ťli pode┼Ťl─Ö wam, droga redakcjo, artyku┼é o stronie porno chwal─ůc za "niestereotypowe podej┼Ťcie do r├│┼╝nych spraw" to te┼╝ to zamie┼Ťcicie?
My┼Ťl─Ö, ┼╝e jak kto┼Ť chce to mo┼╝e sobie takie rzeczy czyta─ç we w┼éasnym zakresie, natomiast nie powinny ukazywa─ç si─Ö w gazetce i koniec.
iluzjonista
U┐ytkownik
Poniedzia│ek, 05 Stycze˝ 2009, godzina 20:37
M├│g┼éby┼Ť skonkretyzowa─ç i poda─ç dany tekst(np.skan), ew. czego si─Ö odnosi┼é i jaki to kontrowersyjny blog reklamowa┼é?
Nie wszyscy czytaj─ů nasz─ů gazetk─Ö...
Dinek
U┐ytkownik
Poniedzia│ek, 05 Stycze˝ 2009, godzina 22:04
Artykuł zawierał tekst o tytule "Kobieta jako gatunek na wymarciu" zaczerpnięty z bloga o adresie www.kominek.blox.pl
Tobiaco
U┐ytkownik
Poniedzia│ek, 05 Stycze˝ 2009, godzina 22:33
Zwa┼╝ywszy na to, ┼╝e liceum to miejsce, w kt├│rym spor─ů cz─Ö┼Ť─ç stanowi─ů doro┼Ťli ju┼╝ ludzie, uzna┼éam, ┼╝e ten artyku┼é Kominka jest bardzo ciekawy i godny zamieszczenia w gazetce. To oczywiste, ┼╝e nie b─Ödziemy pisa─ç tylko o tym, co wydarzy┼éo si─Ö w naszej szkole, lub umieszcza─ç 'koloryzowanych' wywiad├│w z nauczycielami. Swego czasu ┼Üwi─Ötope┼éek by┼é skrzynk─ů krytyki i kontrowersji, wi─Öc czemu by do tego nie wr├│ci─ç?

Kominek jest skandalist─ů, ale ma sw├│j ┼Ťwiatopogl─ůd, kt├│ry jest do┼Ť─ç nietypowy i interesuj─ůcy.
Napisz co┼Ť w tym stylu (czyli co┼Ť, co r├│┼╝ni si─Ö od innych tekst├│w i mie┼Ťci si─Ö w granicach dobrego smaku) a z ch─Öci─ů zamieszcz─Ö to w gazetce.

Pozdrawiam,
Naczelna
Wiola
U┐ytkownik
Poniedzia│ek, 05 Stycze˝ 2009, godzina 23:35
Wiolu, Wiolu ┼Ümieszno┼Ťci prawisz. Rozpocznijmy analiz─Ö od w┼éasciwej strony, p├│┼║niej do sedna sprawy.

Jak─ů rol─Ö powinna pe┼éni─ç szko┼éa? Nie ma tutaj wzgl─Ödu wiek do┼ä ucz─Öszczaj─ůcych czy ich poziom intelektualny. Chodzi o zasad─Ö uniwersaln─ů. Szko┼éa powinna uczy─ç, edukowa─ç. Nie, jak wielu s─ůdzi, wychowywa─ç (to zadanie najbli┼╝szej rodziny - szybki argument dla oponent├│w: dziecko/m┼éodzie┼╝ z rodziny protestanckiej w szko┼ée w "katolickiej" Polsce z religi─ů na czele i w wi─Ökszo┼Ťci katolickimi nauczycielami mo┼╝e dozna─ç wielu nieprzyjemno┼Ťci - wiem, co m├│wi─Ö i dotyczy to w┼éasnie II LO -  ma┼éo wychowawcze podej┼Ťcie, na tym poprzestan─Ö).

Wiemy ju┼╝, ┼╝e mamy by─ç w szkole edukowani, bo to jej podstawowe zadanie. Wierz─Ö, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç m┼éodych ludzi ma co robi─ç poza szko┼é─ů, wi─Öc rol─ů bezsprzecznie drugoplanow─ů s─ů: konkursy na piosenk─Ö ┼Ťwi─ůteczn─ů, dyskoteki i inne tego rodzaju aktywno┼Ťci w stylu politykowania (a w┼éa┼Ťciwie politykierstwa) a'la ostatnie wyboru do SU. Przepraszam, ale gdzie by┼éy wtedy osoby kieruj─ůce szko┼é─ů? Pewnie mia┼éy niez┼éy ubaw, bo to przys┼éowiowy "┼Ťmiech na sali"

Teraz do sedna. Szkolna gazetka, kt├│r─ů od niepami─Ötnych (dla Ciebie, Wiolu) czas├│w przytrafia mi si─Ö czytywa─ç (a swego czasu mocno w jej dzia┼éaniu uczestniczy─ç) nie powinna by─ç filarem wspieraj─ůcym powy┼╝szych zachowa┼ä. Oczywi┼Ťcie nie oznacza to, ┼╝e mia┼éaby traktowa─ç li tylko o szkole, ale akurat pseudo-"rozwijanie horyzont├│w" poprzez lektur─Ö i promocj─Ö dzie┼é internetowych skandalist├│w? Hm. Czy┼╝by┼Ťcie czerpali gar┼Ťciami z Faktu i Super-Expressu?

Pami─Ötam ┼Ťwietnie czas, kiedy gazetka rozchodzi┼éa si─Ö na pniu ze wzgl─Ödu na zawarto┼Ť─ç merytoryczn─ů a nie ┼éadunek karykaturalnej kontrowersji bez ┼éadu i smaku, kt├│r─ů najwyra┼║niej teraz si─Ö ratuje. Proponuj─Ö, aby na tre┼Ť─ç wi─Öcej uwagi skierowa┼é nauczyciel opiekuj─ůcy si─Ö gazetk─ů.

Ku wyja┼Ťnieniu: nie mam oczywi┼Ťcie nic przeciw istnieniu czy czytaniu bloga wspomnianego jegomo┼Ťcia, chocia┼╝ swoje zdanie na ten temat posiadam. Kwesti─ů sporu jest w┼éa┼Ťciwo┼Ť─ç wspomnianej publikacji w szkolnym periodyku.

Na koniec ma┼éa wstawka, tak od serca, bez z┼éo┼Ťliwo┼Ťci: oryginalno┼Ť─ç nie musi by─ç negatywn─ů na kanwie skandalu i kontrowersji. Natomiast do bycia doj┼╝a┼éym (szczeg├│lnie emocjonalnie) nie wystarczy by─ç inteligentnym czy te┼╝, jak kto woli, intelektualnie rozwini─Ötym.
konceptual
lewa r─Öka admina
Wtorek, 06 Stycze˝ 2009, godzina 07:36
Z pewno┼Ťci─ů nie zrobimy Faktu ze ┼Üwi─Ötope┼éka. Na pewno te┼╝ nie zabraknie tekst├│w, kt├│re s─ů pisane przez naszych uczni├│w i maj─ů jakie┼Ť przes┼éanie. Jednak nie zagwarantuj─Ö Wam, ┼╝e nie ujrzycie wi─Öcej w ┼Üwi─Ötope┼éku tekst├│w Kominka lub podobnych jemu autor├│w.

Je┼Ťli jednak macie ciekawe propozycje czym mo┼╝na by Kominka zast─ůpi─ç, to ch─Ötnie je przemy┼Ťl─Ö.
Wiola
U┐ytkownik
Wtorek, 06 Stycze˝ 2009, godzina 13:06
Chyba jednak masz racj─Ö.
http://kominek.blox.pl/2005/11/SEX-ANALNY.html
uwa┼╝am, ┼╝e teksty Kominka s─ů bardzo misyjne i nie powinni┼Ťmy ignorowa─ç takich bard├│w. Osobi┼Ťcie uwa┼╝am, ┼╝e wskazany przeze mnie tekst powinien by─ç omawiany na polskim w 1. klasie lice┼éum. Szko┼éa powinna wspiera─ç "niezwyk┼éo┼Ť─ç" i "nieszablonowo┼Ť─ç", uczy─ç kreatywno┼Ťci...

Jest pe┼éno rzeczy, jakimi mo┼╝na by "zast─ůpi─ç kominka" (to sformu┼éowanie sugeruje, ┼╝e on ju┼╝ tam b─Ödzie mia┼é sta┼é─ů rubryk─Ö - co najmniej dziwne). Proponuj─Ö zacz─ů─ç od pisania W┼üASNYCH artyku┼é├│w, bo tak to mo┼╝e po prostu wzi─ů─ç pierwsze-lepsze co┼Ť z wykopu?

Mam wra┼╝enie, ┼╝e ┼Ťwi─Ötope┼éek znalaz┼é sobie spos├│b na zdobycie czytelnik├│w poprzez w┼éa┼Ťnie tani─ů sensacj─Ö godn─ů faktu, nie dbaj─ůc o trzymanie pewnego poziomu. Troch─Ö przykre, ┼╝e oceniacie potrzeby spo┼éeczno┼Ťci szkolnej takimi kryteriami. ┼╗e nam potrzeba kontrowersji, bo inaczej to nie ruszymy. Ja tak sobie nie┼Ťmia┼éo czekam na czasy, kiedy w ┼Ťwi─Ötope┼éku b─Ödzie co┼Ť godnego uwagi. Wiele os├│b nawet ju┼╝ nie zagl─ůda do ┼Ťrodka, tylko po prostu czyta ucho szpiega i ju┼╝.
iluzjonista
U┐ytkownik
Wtorek, 06 Stycze˝ 2009, godzina 14:27
Id┼║ si─Ö pomodli─ç do ko┼Ťcio┼éa za dzisiejsz─ů m┼éodzie┼╝...

Ale masz problem...
marvin
U┼╝ytkownik
Wtorek, 06 Stycze˝ 2009, godzina 16:06
Fredro nie napisa┼é XII Ksiegi Pana Tadeusza? Asnyk czy Przerwa Tetmajer nie pisali erotyk├│w? Ocenianie Kominka po poradniku odno┼Ťnie seksu jest ograniczonym pogl─ůdem.

Chcia┼éabym zauwa┼╝y─ç, ┼╝e artyku┼é zamieszczony w gazetce dotyczy kobiet. Nie jest (zbyt!) wulgarny i nie obra┼╝a konkretnej jednostki. Szczerze m├│wi─ůc, jako kobieta, zgadzam si─Ö z Kominkiem, bo rzeczywi┼Ťcie poj─Öcie kobieco┼Ťci odchodzi do lamusa!

Z chc─Öci─ů sama napisa┼éabym taki artyku┼é jednak nie uwa┼╝am, ┼╝e zrobi┼éabym to lepiej ni┼╝ Kominek. Odno┼Ťnik do jego bloga musia┼é znale┼║─ç si─Ö przy tym tek┼Ťcie, inaczej by┼éby to plagiat.

Nie mog─Ö obieca─ç, ┼╝e wi─Öcej Kominka nie b─Ödzie. Je┼Ťli napisze co┼Ť godnego uwagi, to by─ç mo┼╝e pojawi si─Ö ponownie. Chcieli┼Ťmy wprowadzi─ç dzia┼é 'z Internetu', jednak jak dot─ůd tylko blog Kominka zainteresowa┼é naszych redaktor├│w.

I proszę, nie szukajcie dziury w całym.
Wiola
U┐ytkownik
Wtorek, 06 Stycze˝ 2009, godzina 17:06
to teraz m├│j nie┼Ťmia┼éy g┼éos.

problem tak naprawd─Ö, to jest w Was. albo w Nas. w ka┼╝dym razie w uczniach IILO. zdaje mi si─Ö, ┼╝e w przeciwie┼ästwie do kiedy┼Ť, s─ů oni (uczniowie) totalnie zarozumiali i zupe┼énie "ponad". tylko gada─ç potrafi─ů. i to na innych. sk─ůd te wnioski?

cokolwiek zrobi SU, jest to dla Was ┼╝enuj─ůce, ┼Ťmiesznie, debilne, g┼éupie i bezu┼╝yteczne. jednak ma┼éa frekwencja w akcjach SU, czy te┼╝ zero Waszej inicjatywy wynikaj─ůcej z podania swoich pomys┼éow (tych "LEPSZYCH, NIE┼╗A┼üOSNYCH i NIE┼ÜMIESZNYCH, a bardzo ciekawych", kt├│re mo┼╝ecie da─ç Przewodnicz─ůcemu, kt├│rego wszyscy bardzo dobrze "znaj─ů" i kt├│ry.... uwaga, ANGA┼╗UJE si─Ö chyba jak nikt inny w sprawy szko┼éy z tego co ostatnio zauwa┼╝y┼éam, bo i w sport, i muzyk─Ö, i gazetk─Ö, no i SU), ale za to wysokie wymagania, co do tego, ┼╝e CO┼Ü ma si─Ö dzia─ç, pokazuje, ┼╝e nie macie zamiaru zrobi─ç nic, ┼╝eby udowodni─ç, ┼╝e sta─ç Was na wi─Öcej, zrobiliby┼Ťcie to lepiej, ┼╝e Wasz udzia┼é poziom podwy┼╝szy. a je┼Ťli to CO┼Ü si─Ö zadzieje, to fajnie jest popatrze─ç. Np. jak kto┼Ť przyczepi tabletki na HP, "haha ale bk, si─Ö dzieje, ┼éohoho, ale ten ciemny to debil nie? robi jakie┼Ť konkursy pomagaj─ůce zgra─ç si─Ö klasie i realizowa─ç swoj─ů kreatywno┼Ť─ç. palant."
to samo odno┼Ťnie gazetki: cokolwiek uka┼╝e si─Ö w gazetce, cokolwiek zrobimy, by Was zach─Öci─ç do czytania (m├│wi─Ö tu na przyk┼éad o konkursach, w kt├│rych w bardzo prosty spos├│b, bo za pomoc─ů chwili zastanowienia si─Ö nad konkretnym zadaniem i wrzucenia kuponu do skrzynki, mieli┼Ťcie szans─Ö wygra─ç bon do sklepiku czy te┼╝ karnet na DKF na INTELIGENTNE, CIEKAWE, WYMAGAJ─äCE MY┼ÜLENIA, AMBITNE, a na pewno w ┼╝aden spos├│b nie ┼╝a┼éosne filmy, kt├│re tak lubicie. kupony wrzucone by┼éy 3- s┼éownie TRZY, na kilkadziesi─ůt sprzedanych egzemplarzy), czytacie prawie wy┼é─ůcznie "Ucho szpiega", kt├│re jest... moment?... ┼Ťmieszne, momentami ┼╝a┼éo┼Ťliwe i jedyne, czego od Was, Czytelnik├│w wymaga, to wy┼Ťmianie nauczyciela czy konkretnej sytuacji! nawet sobie nie wyobra┼╝acie ile stworzenie takiej gazetki, w kt├│rej tworzeniu Wy te┼╝ mogliby┼Ťcie wzi─ů─ç udzia┼é, wymaga od Nas, redaktor├│w, (na szcz─Ö┼Ťcie z regu┼éy przyjemnej) pracy. a Wy to olewacie, tak samo jak olewacie SU. potraficie wy┼é─ůcznie narzeka─ç.

brawo. pokolenie "poPeeReLowe", ┼╝e tak powiem, ambitne, m┼éode, kt├│re mo┼╝e mie─ç WSZYSTKO, czego zapragnie na wyci─ůgniecie r─Öki, ambitne, mog─ůce decydowa─ç o swoim ┼╝yciu za pomoc─ů wy┼é─ůcznie swojej pracy potrafi... tylko jak kiedy┼Ť KRYTYKOWA─ć, m├│wi─ç jak mu ┼║le, ┼╝e ono zrobi lepiej... ale potem, bo teraz mu si─Ö nie chce... niech inni robi─ů, przynajmniej jest na co ponarzeka─ç.

p.s. kominka nie czytuj─Ö, bo mnie zwyczajnie nudzi, wi─Öc nie cieszy┼éo mnie jego pojawienie si─Ö w gazetce, ale... przynajmniej wywo┼éa┼é dyskusj─Ö, w kt├│rej po raz kolejny udowodnili┼Ťcie, ┼╝e potraficie tylko m├│wi─ç, ┼╝e co┼Ť Wam si─Ö nie podoba.
p.s.2. nadal nie rozumiem, czemu w Nasze sprawy ci─ůgle wtr─ůcaj─ů si─Ö absolwenci. mam do Was wielki szacunek ludzie, zrobili┼Ťcie dla tej szko┼éy wiele i za to si─Ö Was pami─Öta i za to wspominaj─ů Was nauczyciele. i zazdroszcz─Ö Wam, ┼╝e byli┼Ťcie takimi aktywnymi rocznikami, kt├│re potrafi┼éy si─Ö zgra─ç i kt├│rym si─Ö CHCIA┼üO. ale sprawy 2LO, to ju┼╝ nie Wasz sprawy, wi─Öc nie krytykujcie nas, bo nie macie do tego ┼╗ADNEGO prawa. to tak, jakbym ja krytykowa┼éa rz─ůd Li┼Ťtensztajn. nie mam poj─Öcia nawet jak to si─Ö pisze, wi─Öc nie zamierzam tego robi─ç, nawet je┼Ťli TVN24 poda, ┼╝e dzieje si─Ö tam beznadziejnie...
pozdrawiam ciepło.
Shorty
U┼╝ytkownik